ZF stabilește ritmul pentru mobilitatea generației următoare cu tehnologii de ultimă oră dezvoltate la Timișoara

ZF R&D Tech Center din Timișoara este unul dintre cele mai importante centre din rețeaua globală de cercetare și dezvoltare a ZF și dezvoltă sisteme complete pentru mobilitatea generației următoare.

Echipa extinsă lucrează la soluții software și hardware pentru transmisie electrificată și funcții inteligente pentru sistemul vehiculului.

Astăzi, aproximativ 500 de ingineri lucrează la ZF R&D Tech Center din Timișoara, iar echipa se așteaptă să se dezvolte durabil, în următorii ani.

Ingineria software, soluțiile de propulsie electrică și șasiurile sunt domeniile tehnologice cheie care contribuie la dezvoltarea ZF R&D Tech Center Timișoara.

Arhitectura invertorului inteligent ZF – extrem de scalabilă și modulară

Invertorul este creierul transmisiei electrice. Gestionează fluxul de energie de la baterie la motorul electric și invers. Tehnologia invertoarelor generației următoare de la ZF este capabilă să îmbunătățească semnificativ performanța motorului electric prin progrese software și semiconductoare.

Compania a dezvoltat o arhitectură de invertor extrem de scalabilă și modulară care permite OEM-urilor flexibilitate maximă în clasele de tensiune de 400V și 800V.

Endmontage des rein elektrischen Zentralantriebs CeTrax lite am ZF-Standort Friedrichshafen. Schon wenige Monate nach Serienstart wurden tausend Einheiten produziert. // Final assembly of the all-electric CeTrax lite central drive at the ZF Friedrichshafen location. One thousand units were produced just a few months after the start of volume production.

Platforma modulară a invertorului nu depinde de semiconductoare prestabilite și este proiectată pentru a sprijini producătorii de vehicule în tranziția de la utilizarea semiconductoarelor tradiționale pe bază de siliciu la semiconductoarele de carbură de siliciu (SiC), fiind de asemenea pregătită pentru tendințele viitoare ale semiconductoarelor.

Mai mult, este controlată de algoritmi software extrem de inteligenți care optimizează legătura între condițiile limită ale semiconductorului de putere și software-ul de control pentru a exploata la maximum configurația semiconductorului.

Echipa de inginerie din Timișoara a contribuit la dezvoltarea designului invertorului începând din 2023, împărtășind lansarea cu succes a unui vehicul electric sport cunoscut în Europa.

Sisteme de șasiu avansate

Pe lângă electromobilitate, produsele „by-wire” ale ZF, precum sistemele de frânare, direcție și amortizare, controlabile electronic și interconectate, sunt exemple de produse de ultimă generație în segmentul de volum auto.

Cu portofoliul său larg și expertiza în tehnologiile de șasiu, ZF gestionează controlul longitudinal, lateral și vertical al unui vehicul și, de asemenea, rețelele asociate sub formă de hardware și software.

Este un potențial mare pentru viitor în componente de șasiu interconectate.

Inginerii ZF care lucrează în acest domeniu în Timișoara se concentrează în principal pe proiecte legate de controlul integrat al frânei, modulul secundar de frână, controlul stabilității electronice și sistemele de amplificare electronică ale frânei.

Dezvoltarea ZF Tech Center din Timișoara


Dezvoltarea ZF Tech Center contribuie la progresul industriei regionale de înaltă tehnologie. Dezvoltarea cu succes a ZF Tech Center din Timișoara permite crearea de locuri de muncă atractive în domeniul noilor tehnologii.

În Timișoara, ZF oferă un mediu de lucru remarcabil și laboratoare de ultimă generație la unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume.

Inginerii care decid să ni se alăture pot beneficia de oportunități excelente de carieră, cu acces la nivel mondial la proiectele care modelează transformarea mobilității globale,” spune Dr. Sever Scridon, directorul general ZF R&D Tech Center Timișoara.

ZF R&D Tech Center Timișoara a rezultat din divizia de automobile a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed și face parte din ZF din ianuarie 2019. BeeSpeed lucra deja pentru ZF Lifetec (fosta Divizie de Sisteme de Siguranță Pasivă ZF) din 2008. În ultimii ani, ZF și-a extins competențele hub-ului său de inginerie din vestul României de la sisteme de direcție și frânare la soluții de mobilitate electrică și software și extinde echipele de inginerie pe toate segmentele.

ZF R&D Tech Center din Timișoara face parte din rețeaua globală de cercetare și dezvoltare a ZF, contribuind la dezvoltarea mobilității generației următoare.

Despre ZF


ZF este o companie globală de tehnologie care furnizează produse și sisteme avansate de mobilitate pentru autoturisme, vehicule comerciale și tehnologie industrială. Gama sa completă de produse se adresează în principal producătorilor de vehicule, furnizorilor de mobilitate și companiilor start-up din domeniile transportului și mobilității. ZF electrifică o gamă largă de tipuri de vehicule. Prin produsele sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la îmbunătățirea mobilității sigure. Pe lângă sectorul auto – autoturisme și vehicule comerciale – ZF deserveste și segmente de piață precum mașini de construcții și agricole, energie eoliană, propulsie navală, transmisii și sisteme de testare.

Elektrifizierung über alle Segmente hinweg: ZF bietet elektrische Mobilitätslösungen für Automobile, Nutzfahrzeuge, Industrie, Baumaschinen und Micro-Mobility. // Electrification of all segments: ZF offers electric mobility solutions for cars, commercial vehicles, industrial solutions, construction machinery and micro-mobility.

Cu aproximativ 168.700 de angajați la nivel mondial, ZF a raportat vânzări de 46,6 miliarde de euro în anul fiscal 2023. Compania operează 162 de locații de producție în 31 de țări.

ZF în România

ZF are aproximativ 4.700 de angajați în cinci locații din România: fabrici de producție în Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita și ZF R&D Tech Center din Timișoara.

Locurile vacante curente la ZF Tech Center din Timișoara sunt listate aici: jobs.zf.c

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *