Tura9 – aplicația mobilă „made in Timișoara”, liant între HoReCa și persoanele care doresc un venit suplimentar

Un restaurant are toate mesele rezervate, dar unul dintre ospătari are o urgență personală și nu mai poate ajunge la serviciu. O cafenea deschide la prima oră, dar lucrează cu studenți care, în sesiune, au examene dimineața. Un club găzduiește o petrecere cu mult mai mulți invitați decât de obicei și nu are suficienți angajați pentru un astfel de eveniment. La mică distanță se află oameni care doresc să câștige suplimentar și au timp exact cât să dea o mână de ajutor extrem de valoroasă jucătorilor din  HoReCa aflați în impas. Cu toții pot fi conectați cu ajutorul unei aplicații de mobil dezvoltate la Timișoara.

Una dintre cele mai mari provocări ale business-urilor din industria ospitalității este legată de carența forței de muncă. S-a lovit de ea în multe situații și Mihai Lilea. „Acum ani de zile administram o locație mare și nu era săptămână în care să nu am situații problematice – cineva e bolnav, cineva nu s-a trezit, sau, mai grav, cineva a decis să schimbe angajatorul de pe o zi pe alta, făraă preaviz sau o informare prealabilă oricât de scurtă … Chemam de acasă, din timpul liber, oameni de pe alte ture. Dacă nu găseam, treceam eu la vase sau la curățat cartofi, numai să ne putem servi clienții ”, își amintește el.

În 2019  legislatia a fost schimbată pentru a le permite angajatorilor din HoReCa să lucreze cu zilieri, iar Mihai a fost primul din județul Timiș care a înregistrat compania ca  angajator de zilieri, pentru a putea utiliza noile facilități legislative . Atunci i-a venit ideea unei platforme, accesibilă pentru toată lumea, care să rezolve pe termen scurt și mediu problema acută a forței de muncă din hoteluri, restaurante și cafenele, utilizând exact ustensilele puse la îndemână de legislație.

„Relația de muncă presupune doi participanți, iar în sectorul HoReCa, ca și în altele, fiecare parte a acestei relații are propriul neajuns: angajatorul, căruia ii este foarte greu să-și dimensioneze echipa proporțional cu fluxul de clienți, și angajatul, care caută un echilibru între câștiguri și viața personală! Și pentru că acest sector, în special, este unul foarte dinamic, totul se întâmplă foarte repede: te trezești că mâine ai un event și chiar mâine nu-ți ajunge la lucru un membru al echipei. Ce faci? Te apuci să suni oameni din agenda personală. Însă cunoscuții tăi sunt în număr limitat. Dacă ne punem la comun toți cunoscuții, cu sau fără experiență, știm despre fiecare la ce e priceput și când e dispus să lucreze. Apoi facem asta în fiecare oraș mare. Păi, cred că rezolvăm o bună parte dintre probleme. Exact asta face Tura9! Le permite oamenilor să se găsească rapid pentru a se ajuta atunci când problema e acută.”, explică Mihai.

S-a conturat o echipă care și-a propus să valideze ideea, inițial într-un concurs de start-up-uri. „Voiam să vedem dacă e o idee bună și să ne lăsăm interogați din toate părțile, dar mai ales de oameni cu experiență în pionierat. Și a fost o experiență interesantă, care a dus la finisarea conceptului si formarea unei strategii de implementare”, spune Mihai.

Pandemia a pus planurile echipei în stand-by, dar odată ce industria și-a revenit, acestea au fost reluate.

O serie de interviuri realizate cu angajatori, dar și cu angajati din domeniu, in Timisoara, Oradea, dar si in Bucuresti, cu mici și mari angajatori cu activitate în HoReCa, cu antreprenori locali cât și cu reprezentanți ai unor mari francize, au scos la iveală un răspuns comun – un angajat poate fi de mare ajutor din primul moment în care intră în local – și au confirmat utilitatea unei platforme precum Tura9.

Amalia folosește aplicația pentru că dorește să câștige suplimentar: „Mi se pare genială pentru persoanele ca mine, care lucrează full-time. Sau pentru studenți, care nu au timp să lucreze part-time sau full-time și pot lua un job într-o zi”.

Tudor, manager de cafenea, subliniază, la rândul lui, utilitatea aplicației: „Cele mai mari probleme sunt legate de nevoia de personal. Aplicația e foarte bună atunci când ai nevoie urgent de ajutor la preparare sau pe sală . În funcție de review-uri vom știi din start pe cine să chemăm”.

Cum funcționează aplicația?

Angajatorii postează de ce tip de ajutor au nevoie, în ce dată, pentru cât timp și care este suma de bani pe care o oferă. Persoanele care doresc un venit suplimentar au acces la toți angajatorii din zonă. Primesc notificări când un job a fost publicat. Aplicația permite tuturor utilizatorilor ca la sfârșitul turei să își spună părerea unii despre ceilalți, dacă jobul a fost așa cum a fost descris, dacă mediul a fost plăcut, dacă angajatul a fost serios. Pe baza recenziilor, atât angajatorii, cât și angajații își pot îmbunătăți activitatea.

Filosofia conceptului Tura9, „Aplicatie făra obligație” – o modalitate rapidă, flexibilă de a colabora, care să respecte drepturile și obligațiile tuturor celor implicați.

Planuri de viitor

Există două direcții mari pentru dezvoltarea aplicației. Una este geografică – echipa care dezvoltă Tura9 dorește să o introducă în toate marile orașe, iar apoi în cele mici. Cea de-a doua direcție vizează și alte industrii, precum agricultură și construcții.

1 răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *