RO Bike Valley 2025 – școlile, organizațiile și persoanele fizice din patru județe din vestul țării pot aplica pentru proiecte care promovează un stil de viață sănătos prin mișcare și pedalat

Fundația Comunitară Timișoara alături de partenerul său Decathlon România lansează pentru al patrulea an consecutiv, apelul de proiecte RO Bike Valley. Prin acest program investim fonduri în activități care promovează mișcarea, educația rutieră și mersul pe bicicletă ca mijloc de transport alternativ, în județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și de anul acesta și în Hunedoara.
„2024 a fost un an cu peste 100 de evenimente și activități pe biciclete, atât în comunitățile mici cât și în cele mai mari. Am cunoscut echipe foarte diverse, de la cadre didactice dornice să le ofere copiilor activități inedite și experiențe de educație non-formală în jurul bicicletei, până la organizatori de activități sportive care au devenit la rândul lor campioni naționali la ciclism. Comunitatea celor care îmbrățișează mersul responsabil pe bicicletă crește constant, și mergem înainte cu încrederea că în timp, cu cât vom vedea mai mulți bicicliști pe străzi, cu atât se vor deschide mai multe oportunități de dezvoltare pe partea velo”, spune Daniela Chesaru, directorul executiv al Fundației Comunitare Timișoara.

În cea de-a IV-a ediție Ro Bike Valley, oportunitatea de finanțare este deschisă organizațiilor non-guvernamentale, grupurilor de inițiativă cetățenești, dar și unităților de învățământ din cele 4 județe. Pentru unitățile de învățământ, valoarea maximă a unei finanțări poate atinge 10.000 lei, dar prevede o serie de activități obligatorii. Un grup de inițiativă poate accesa maxim 5.000 lei, iar finanțarea pentru un ONG poate ajunge până la maxim 15.000 lei/proiect. Printre ideile de proiecte eligibile se numără activitățile care promovează utilizarea bicicletei, campanii de educare și conștientizare pentru siguranța în trafic a bicicliștilor, ateliere de reparat biciclete, ieșiri cu bicicleta sau evenimente sportive, și nu numai.
Toți cei interesați să aplice la acest apel de finanțare trebuie să completeze cererea de intenție și să participe la cel puțin o întâlnire de consultare și consiliere cu echipa Fundației Comunitare Timișoara și a Fundației Comunitare Banatul Montan. Proiectele finale vor fi transmise cel târziu până în 24 noiembrie. Proiectele câștigătoare vor fi selectate și anunțate până în 7 decembrie, iar activitățile pe fiecare proiect pot începe din ianuarie 2025.
Mai multe detalii despre acordarea granturilor și mecanismele de finanțare puteți afla pe https://www.fundatiacomunitaratimisoara.ro/noutati/
RO Bike Valley este mișcarea României către economia circulară, mobilitate, comunități active și stil de viață sănătos, susținută de Decathlon. Aceasta îşi propune să creeze o comunitate de parteneri, alături de care să contribuie la dezvoltarea circulară a întregului lanţ economic şi social de producţie, folosire, reciclare a bicicletelor, precum şi creşterea accesului, infrastructurii şi unor comunităţi prietenoase cu ciclismul. Viziunea economiei circulare este surprinsă în cei patru piloni ai programului RO Bike Valley, care urmăresc impactul economic şi social al utilizării bicicletelor: producție, dezvoltare, access, comunitate.
PRODUCȚIE: În viziunea economiei circulare, RO Bike Valley îşi propune să crească producţia locală pe întregul ciclu de viaţă al bicicletei: de la producţia locală de componente şi materii prime, la dezvoltarea produselor şi serviciilor conexe de utilizare, prelungire a duratei de viaţă, reparaţie şi reciclare a bicicletelor.
DEZVOLTARE: RO Bike Valley investeşte în dezvoltarea industriei prin susţinerea directă şi prin consolidarea unor parteneriate intersectoriale pentru ciclism. Iniţiativele se vor concentra pe infrastructură, comunităţi, antreprenoriat, educaţie şi, mai ales, pe colaborările cu actorii locali, pentru a sprijini idei şi proiecte care răspund filosofiei RO Bike Valley.
ACCES & COMUNITATE: Perspectiva economică RO Bike Valley este completată de cea socială, iar în această direcție Decathlon va investi în creşterea accesului la biciclete pentru tot mai mulţi români, prin dezvoltarea know-how-ului în domeniul ciclismului, încurajarea practicării ciclismului şi dezvoltarea unor comunităţi prietenoase cu bicicletele.

DESPRE FUNDAȚIA COMUNITARĂ TIMIȘOARA
Fundația Comunitară Timișoara face parte din mișcarea Fundațiilor Comunitare din România și a fost înființată în anul 2016, fiind cea de-a 16-a fundație comunitară. Misiunea Fundației Comunitare Timișoara este de a sprijini inițiativele care produc schimbare socială în Regiunea de Vest, pentru o viață mai bună împreună. Am dezvoltat 19 programe, proiecte, evenimente și platforme prin care care am investit în comunitate peste 10.000.000 lei, am finanțat 400 proiecte din domenii diverse. Astfel am sprijinit cca. 200 organizații neguvernamentale și grupuri de inițiativă atât din Timișoara cât și din regiunea de Vest.
www.fundatiacomunitaratimisoara.ro
FB: FundatiaComunitaraTimisoara
DESPRE FUNDAȚIA COMUNITARĂ BANATUL MONTAN
Fundația Comunitară Banatul Montan (FCBM) este o organizație independentă, apolitică, transparentă și sustenabilă ce vine în întâmpinarea nevoilor comunității din zona Banatului Montan. Obiectivul FCBM este acela de a mobiliza resurse din interiorul comunității pentru a susține cauze care răspund nevoilor identificate și care pot produce schimbări pozitive pentru comunitatea locală. Ne concentrăm în principal pe procesul identificării și dezvoltării mecanismelor de finanțare și acțiuni pe termen lung de grant-making.
FB: FCBanatulmontan
DESPRE DECATHLON ROMÂNIA
Decathlon, cel mai important retailer european de articole sportive, deține în momentul de față 31 de magazine la nivel național, la care se adaugă platforma online și aplicația Decathlon, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1600 de coechipieri în 2023. Decathlon oferă iubitorilor de sport articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi, conform celor mai înalte standarde de calitate și inovație în domeniu, păstrând in permanență obiectivul strategic de a pune oamenii în mișcare prin minunile sportului și facilitând aceasta prin oferirea unui raport calitate – preț foarte bun. Magazinele includ produse aparținând mărcilor proprii, precum: Quechua, Btwin, Domyos, Tribord, Van Rysel, Kiprun, Solognac etc, dar și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist. Incepand cu 2005, Decathlon colaborează cu mai mulți producători industriali, fabricând astfel chiar în România produse marcă proprie pentru drumeții montane, trekking și escaladă (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta” Fabricat în România”.
www.decathlon.ro
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!