Gândit ca o punte între generația 60+ și tânăra generație din Timișoara, proiectul Amintiri despre viitor-dialoguri intergeneraționale ne îndeamnă să ne întrebăm ce ne leagă, ce ne desparte, cum vedem lumea și ce relații avem cu urbea? Seniori care vor rememora momente colective cheie, dar și trăiri individuale, vor sta alături de tineri de azi, într-un dialog peste timp. Întâlnirile intergeneraționale se vor încheia cu dezbateri deschise publicului și cu o expoziție despre trecut și viitor.
Dezvoltat de Institutul Român de Educație a Adulților (IREA), Amintiri despre viitor-dialoguri intergeneraționale este un proiect de educație continuă care oferă șansa timișorenilor vârstnici să își reconsidere rolul în societate și în cetate. Pe parcursul lunilor octombrie și noiembrie, 25 de seniori din cartierele timișorene se vor reuni cu 25 de tineri în cadrul a 6 întâlniri de dialog productiv. În cadrul atelierelor va fi abordată o metodologie de valorificare a amintirilor printr-o abordare centrată pe cuvântul rostit și cuvântul scris: poveștile vor înregistrare, redactate, iar mai apoi reinterpretate de tinerii care vor scrie texte ficționalte inspirate de memorii.
Materialele memorialistice dezvoltate pe parcursul întâlnirilor vor apărea în fața publicului în cadrul unei serii de întâlniri de lectură și dialog, ulterior fiind integrate într-o expoziție multimedia, deschisă pe parcursul a două săptămâni.
“Prin această nouă acțiune ne dorim să aducem în prim-planul preocupărilor educaționale implicarea persoanelor vârstnice, recuperarea și valorizarea amintirilor lor pe care le au despre oraș și despre timișoreni. Proiectul se înscrie în programul de activități intergeneraționale al Institutului Român de Educație a Adulților, implementat în ultimii 10 ani, fapt ce oferă și perspective de sustenabilitate și dezvoltare”, spune Simona Ana NEGOMIREANU, președinte IREA.
Detaliile despre parcursul proiectului vor fi prezentate pe pagina de facebook IREA.
Proiectul este dezvoltat de Institutul Român de Educație a Adulților și finanțat de Municipiul Timișoara prin Centrul de Proiecte Timișoara.
Parteneri: Inspectoratul Școlar Județean, Universitatea de Vest din Timișoara.